luni, 30 martie 2009

reversul medaliei ...

"Te rog eu mult, nu mai vorbi despre moarte!", "Ai grija, este parte din categoria cetateniilor temporari", "Uita-te bine la el, ca maine s-ar putea sa nu mai ai ocazia", "Esti depresiv sau ce te apuca sa vorbesti asa usor despre intamplari nefericite". "Alcoolici, violatori, idioti, donatori de organe - pot sa moara toti ca nu imi pasa". Toate mi le-am auzit.

Stiu despre ce vorbesc si m-am impacat oarecum cu ideia ca se poate intampla oricand. Nu imi doresc, nu ii doresc la nimeni dar mi se poate intampla oricand.

Anul trecut cand ma intorceam dintr-o excursie din asta de la munte, am dat tot jos de pe mine ce insemna protectie. Mai aveam doar casca. Si m-am luat la concurs cu o masina pe niste curbe. Am ajuns acasa si am aflat ca la cateva ore dupa mine pe acelasi drum unul s-a dus. Mi s-a facut instant rau.

Oare cum sa te simti cand auzi din nou de unul care s-a dus? Cum te simti oare sa duci pe cineva la o plimbare si sa te intorci doar tu de pe acelasi drum? Oare cum ai mai putea sa te intelegi cu tine? Cum ar fi ca sa pierzi pe drum pe cineva care-l iubesti? Cum ai putea sa mai te trezesti?

Nu-mi poti cere sa renunt la ceva ce iubesc. La nimeni nu ii poti cere sa renunte la ceva care il face intreg, care face parte din ce e el. La fel, nici eu nu pot sa-ti cer sa ma intelegi dar pot sa sper ca o vei face. Nu vei face decat sa intarzii ceva ce va veni oricum facand sa ajung acolo ca un anonim, ca un strain in viata mea. Ce se va intampla cu cei de langa mine, cu cei dragi, ma intrebi si de ce sunt egoist si traiesc doar pentru mine? Pentru ca e un drum pe care am plecat. Si pentru ca din cauza faptului ca sunt asa cum sunt ai ajuns sa fii langa mine si sa-ti placa de ce reprezint si cum sunt si ce om sunt. Si ca fara asta oricum as muri. Chiar daca ar fi sa fie doar in interior si tot nu as mai fi acolo.

Ca sunt varza in momentul asta, se poate deduce foarte usor. Ca in clipa asta, ma doare exact in paispe ca maine la lucru o sa fiu iara pe alte cai ... si poate maine ar fi una din zilele si unele din momentele in care CHIAR ar trebui sa fiu acolo. Asta e! Nu se va intampla nici de data asta. In seara asta, in momentul asta am luat-o din nou in jos rau de tot.

Nu stiu cat timp mi-a mai ramas. Poate sa fie o viata sau mai poate fi o zi. Sansele sunt mai mari sa nu ajung pana la capat asa cum trebuie. Poate nu am facut cele mai corecte decizii in viata. Poate nu am iubit pe cine a trebuit si am parasit pe cine nu ar fi trebuit. Poate nu mananc si nu beau ce ar trebui. Poate imi place prea mult alcoolul si fumez prea mult. Poate nu am fost intodeauna asa cum ar trebui si nu mi-am aparat intodeauna asa cum trebuie sansele. Poate nu am ales corect si poate nu fac lucrurile care ar trebui. Poate ar trebui sa fiu mai ordonat si mai prudent si sa am grija de mine.

Poate ca ma doare in cur de toate astea. Poate ca daca m-as duce maine nu as mai avea timp de atatea intrebari existentiale. As avea destule zile cu soare si amintiri care sa le iau cu mine. Ar fi destule flori si destule ploi ca sa imi creasca si mie macar una pe mormant. Am vazut si umblat prin destule zapezi ca sa nu-mi fie frica ca ma va acoperi una si voi ingheta iarna. Si am cantat destul si am auzit destule melodii ca sa ma bucur cand voi auzi primavara si cucul vestind venirea ei.

Da, ai ghicit. Azi s-a mai dus cineva. Conteaza cine? Chiar nu are importanta. Dumnezeu sa te odihneasca in pace. Au fost impreuna pe ultimul drum, unul se mai intoarce si ea nu. Definitia, concentrata a juramantului, "impreuna la bine si la greu".

Bag picioarele ... nu mai am vin. :(( ... ma duc sa-mi mai iau o sticla.

Pana una alta, ia dacilea si asculta ... Cargo - Aproape de voi - http://www.youtube.com/watch?v=hLzwcUFI7Zw.

In seara asta vreau sa beau,
Sa uit de-orice nevoi
,Sa sparg paharul si sa zic
:Sunt acum , aici , cu voi

Nu stiu cat timp mi-a mai ramas,
dar vreau sa mi`l petrec cu voi
Care mi`atzi alaturi La bine si la greu

Si de`o fi si eu sa mor
Nu vreau sa va intristati
Sa cantati si sa jucati pana`n zori
Si daca din cand in cand
O sa ma primiti in gand,
Voi fi aproape de voi.

In chin paharul si va spun :
Ii multumesc celui de sus
Ca imi va da prieteni buni
Si nu`s sïngur pe acest drum.

Niciun comentariu: